Fråga

Fick precis en fråga i kommentarsfältet. Hur en vanlig dag ser ut för mig, mat träning och hur jag håller mig så smal?
haha .. eh jaa..bra fråga.

Jag har alltid varit naturligt smal, och så har jag tränat hela mitt liv (fotboll, balett, dans, gymnastik, ridning) vilket jag tror har bidragit till att jag fortfarande är smal. Så de va nog svaret på den frågan.
En vanlig dag för mig här i NYC ser ut såhär:
Jag vaknar när jag vaknar (om jag inte har jobb eller en tidig casting) sedan går jag upp, äter frukost som oftast består av keso och yoghurt med nån frukt i och ibland en macka med philadelphia också om jag är eexttraa hungriii.
Sen så går jag antingen till gymmet och kör lite cardio på en sån där maskin en halvtimme å så massa styrka (hehe bara situps och magträning för de e de enda jag vet hur man gör på rätt sätt. Vet inte hur man gör en armhävning, både Rakel och Rasmus har försökt lära mig men de har inte gått nå vidare alls) eller så går jag ut å springer i en timme. Vilket är den bästa träningsformen enligt mig, älskar att springa. Det är då jag blir som gladast och rensar ut både tankarna och kroppen på en massa skit. Älskar att springa tills jag känner att jag kommer att dö för att sedan lägga mig på en gräsmatta och kolla upp i himlen och andas igen all luft jag pumpat ur. Efter det duschar jag, nee skoja..duschar aldrig faktist. Sen så äter jag lunch som består av lite olika grejer men här borta blir de oftast Sallad som man gör själv, älskar avokado och keso och kyckling samt pesto och fetaost. mums! Eller så blir det en stor Smoothie på jordgubbar och mango å massa gottigt för när det är så här varmt ute blir man inte så sugen på värsta burgaren direkt. Dock är min favoriträtt Pizza med parmaskinka, mozarella och ruccola på CiaoCiao för den som inte visste det, samt Fruti Di mare pasta på samma ställe! mmh, älskar skaldjur också.

Sen så dricker jag jätte mycket, vatten och coca cola light är mina favourites. Även fast det är fullt med skit å sånt i coca cola light å alla tycker den smakar skit så älskar jag den. Dunno why!

Sen så springer jag oftast runt på castings här borta, idag har jag iofs bara 1 som jag tänkte ta en taxi till för det är typ omöjligt att komma till 12 avenyn annars? Sen så är den för prada å jag vill inte va svettig och äcklig som man oftast blir av tunnelbanan här i NYC. Men jag försöker iaf gå så mycket jag kan och ta tunnelbanan så mycket jag kan för att spara pengar.

Till mellanmål om jag blir hungrig blir det oftast en frukt och naturella cashews, i love. Favorit frukten är äpple och apelsin, å så jordgubbar såklart. Och till middag blir det väl det som bjuds, eller de jag orkar fixa. Hemma är vanorna såklart lite annorlunda eftersom att jag har finfina föräldrar som lagar middag åt mig varje dag och jag älskar hemlagad mat, tex spaghetti med köttfärssås och hemlagad wok. Försöker äta så nyttigt om hemlagat som möjligt eftersom att man då vet vad som är i maten och inte att det är en massa skit. Men sen så älskar jag ju onyttig mat också, som pizza och choklad och popcorn (hehe de är lite utav min å pappasgrej). Men äter det inte så ofta!

Kom precis på att det är såhär min dag hitills har sett ut, svårt att beskriva en typisk dag eftersom att den ena aldrig är lik den andra och jag äter det jag blir sugen på men jag tror att nyckeln till att behålla sin vikt och hålla sig i form är träning och att äta varierat varje dag (de e inge bra att bara dricka smoothies heller ska ni veta)
och inte gå på massa dieter, dont believe in them..träna och ät de du vill så mår man bra!

Hoppas de va ett bra svar på din fråga Frida (?),

Kommentarer
Postat av: Mamma

Wow, vad många kloka ord och bra tips. Tänk om CiaoCiao läste detta också, de skulle spricka av stolthet.

Det gör i och för sig jag med, du är bra!

Mamma



2010-08-02 @ 23:28:54
Postat av: Josefin

Hur sjukt att vi har samma favoriter på CiaoCiao? :) Parma m ruccola eller frutti di mare beställer jag jämt där! Puss

2010-08-05 @ 15:40:11
URL: http://josefinreinebo.blogspot.com
Postat av: lillebror

haha underhållande läsning! inte okej med särskrivning på "jätte mycket" dock ;)

2010-08-05 @ 21:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0