Söndag

Idag övade vi på hur hela visningen skulle gå till. Jag fick iofs bara sitta å vänta eftersom att jag ska in på slutet. Men det gick bra för alla iallafall och jag tror att visningen kommer att bli jätte cool! Vi jobbade från 1 till 4.

Efteråt gick jag, Svetlana å en annan tjej från visningen från där där vi hade övat till där vi bor, vi gick igenom en jätte stor park som var jätte fin å de va jätte stora träd och sånt och sen gick vi till ett Japanskt tempel som var hur coolt som hellst. Om man betalade 100 yen, vilket är typ 10 kronor (eller 8 eller nått sånt) så kunde  man ta en lapp å på den stog de en dikt om ens framtid eller aa, nått sånt.
På min stog det:
 - If you consult your inmost heart
And still need feel no shame,
Then let the people of the world.
Talk on as they please.

Och betydelsen på de va,
- If, upon consulting your conscience, you find you have nothing to be ashamed of, then you have no reason to be moved by gossip. Stick to your convictions.

Så nu ska jag slå upp det på svenska eftersom att jag inte riktigt fattade allt även fast att dom hde skrivit beskrivningen. Haha!!

Efter det gick jag och Svetlana till ett sushi ställe där hon åt Lunch/middag, å jag smakade på några saker. Och det var faktist en grej jag verkligen tyckte om. Det var ris med crabfishsallad. Alltså typ som skagenröra fast med krabba och kanske inte lika gott men det var jätte gott iaf :) Å själva restaurangen var liksom som en rund ring, å så va de ett band och på de bandet stog det en massa tallrikar som åkte runt på de där bandet å så kunde man ta vad man ville (ni hr säkert sett det på film?) aja det var lite coolt iaf. Sen när man ville betla kom det en tjej som räknade ens tallrikar å så fick man ett kvitto som man sedan gick till kassan med å så fick man betala där.
Pappa, du skulle ÄLSKAT det stället. Svetlana beställde in en öl som hon tyckte va jätte god så jag gissar på att du inte skulle tacka nej till öl och sushi? ;)

När vi sedan sa hejdå så gick jag in på The Body Shop på vägen hem å kom ut med en Strawberry body polish! Den luktade huuuur gott som hellst. Mums!! Så nu har jag allt jag behöver, eftersom att vi fick shampoo och balsam på Loreal. Den serien jag har mina hårdroppar ifrån, så det var liksom helt perfekt :)



Ikväll vet jag inte vad jag ska göra men jag funderar på att promenera runt lite i området och sen gå å lägga mig tidigt.

As långt inlägg, de e nog bara mamma å ninni som kommer orka läsa hela men men! Haha :)

KRAMHEJ!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

2009-07-05 @ 13:32:07
Postat av: Mamma

Nu gick det iväg igen utan att jag hann skriva.

Ja, långt men helt UNDERBART!!!

Verkar hur läckert som helst.

2009-07-05 @ 13:33:14
Postat av: Mikaela O

Men nej jag vill också äta lång frukost å vara med er å me thomas å lena å emil å andreas, å gå på johannas fest å träffa Rasmus helahela tiden å sova i min egen säng å allt..

2009-07-05 @ 14:45:31
Postat av: isspiss

hej baby!

nu drar jag till gotland med pappa och hänger där en vecka sedan är det sthlmsveckan vecka 29 med alla tjejer. det verkar som om du har det jättebra där nere och supermega grattis till att du har fått jobb och lycka till på visningne, det kommer gå jättebra, vet det. ska i alla fall hålla tummarna för dig hela dagen:)

missyooooumissyoumissyou!

kan du inte fota lite och lägga in? eller har du en kamera med dig?

vet inte när vi hörs nästa gång men du får ha det så bra tills dess.

btw jag orkade läsa hela inlägget, såklart!!:)

pusslovemissyou!

2009-07-05 @ 15:18:49
URL: http://isbaelagardh.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hej Mikaela

Kul att läsa vad du gör för roliga och intressanta saker. I dag söndag har jag varit inne hela dagen för att invänta en kompis som hämtat en liten kjol. 3 år och en skjorta till en 1-åring. Sytt 2 st små klänningar som jag ska ha med på en försäljning i skärgården någon gång i juli. Du kan kanske meila till mig om du vill, annars ska jag försöka att läsa på din blogg. Hoppas att detta kommer fram.

Morfar hälsar.

2009-07-05 @ 18:35:13
Postat av: Johanna

Haha! Jag läste den där dikten och fattade ipricip inget. Sen kommer förklaring och jag ba ju kommer jag fatta, men icke sa nicke. Sen så såg jag att du inte heller hade fattat så bra och då kunde jag pusta ut :p

Jag ska bara meddela att jag också läste hela. I´m so duktigt alltså! Yes yes!

Coolt det där med restaurangen. Det var ju verkligen precis som på film om jag förstod det rätt.

Imorgon blir det första dagen av många på ICA och jag känner mig måttligt road. Buhuu!

Ha det gött!

2009-07-05 @ 20:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0