sickaste ever!!

Både efter och innan sista castingen hade jag, kornelia, patricija och Linnea en ganska het diskussion om den här modevärlden, som både har sina bak och framsidor. Det har nyligen kommit tre nya tjejer hit, två från ryssland och en från ukraina. 15, 14 och TOLV år?!? TOLV!!! Mamma, vad gjorde jag när jag var 12?
Vi pratade om hur sjukt det egentligen är, visserligen är hennes mamma med henne, men ÄNDÅ? Första gången jag var ute på en såkallad modellresa var förra året, då var jag 16 och mamma var självklart med. Det kändes helt självklart! När jag var 12 år, de va iofs då jag blev hittad. Men började ju inte förrens 2 år senare, om inte mer, 3 år senare kanske det var. Då var jag 14/15 vilekt också är jättejätte ungt. Men att åka iväg till Japan helt ensam å vara 14 eller 15, och TOLV!! Alltså jag kan verkligen inte förstå det.
Vi har ju såklart pratat lite med dom tjejerna, å fick reda på lite sjuka saker faktist. Dom lärde sig att gå i högklackat när dom var 9 år, och gick på olika modellskolor osv. När jag var 9 år lekte jag typ fortfarande med barbie å godsedjur?
Dom här tjejerna kastas verkligen in i den här världen alldeles för tidigt och jag tycker faktist synd om dom, eftersom att jag tycker synd om mig själv. Visst är det en jätte bra erfarenhet att få åka hit, när man har lite under fötterna, inte när man inte ens har fått mens än? Okej, jag känner ju inte dom här tjejerna alls. Dom kanske har jätte bra självförtroende och känner sig själva jätte bra, och jag vet ju verkligen vad det mesta innebär nu med att åka iväg så här. Att man måste ha vissa mått å blablablablba tjock å smal å ful å snygg hit och dit. Det är de ända man hör och jag fattar inte hur man som 12 år ska kunna förstå att det egentligen inte har något med sig själv att göra. hur kan man ens som agentur ta HIT en 12 åring? Hur ska hon egentligen kunna ställa sig framför kameran, å låssas vara en vuxen kvinna som tjejer i min ålder ska kolla på å säga, aa den där klänningen var ju fin. Hon har ju inga former eller någonting? Hur bygger dom upp den här världen egentligen, med 14/15 åriga tjejer som ska stå å se sexiga å vuxna ut? Förstår verkligen inte, dom blir ju helt brainwashed me alla ideal och alla andra sjuka grejer som den här världen erbjuder. Självklart, SJÄLVKLART finns det positiva delar med det här också, man får en otroligt bra erfarenhet, det är de bäst betalda kvinnojobbet och det handlar verkligen inte bara om hur man ser ut. Men en stor del gör det såklart, nästan allt! Å att komma in i den här såkallade världen vid 12 års ålder, kan jag verkligen inte FÖRSTÅ! Blir helt,, aa vet inte vad jag ska säga. tror jag har sagt allt! haha gud förlåt, tråkig blogg!! Var bara tvungen att få de ur  mig, 12 år..jaja

Mamma ville lära sig lite japanska ord, och jag som inte gillar de här landet sådär jättejätte mycket vet bara några styckem. alltså HEJ!
Dock vet jag inte hur man stavar det, men de låter ungefär som om man säger washingmachine fast snabbt, och tar bort "ng" lite diskret.

Söt, stavas Kawaii å sägs som de stavas.

Sen försökte vi lära våran chaufför/manager att säga Roger Moore, haha "logjel moojee" säger man.. så att ni vet. Nu kan ni säga Hej, Söt å roger moore på japanska!!!!

PUSS Å GODNATT!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, den japanska lektionen fick mig att skratta högt!!! :D

2009-07-22 @ 19:38:22
Postat av: Lena S

Fastnade vid ditt inlägg om tolv-åringen, sjukt är det! Du kan vara stolt över dig själv som har den insikten du har, det blir man glad av att läsa (mamma och pappa kan vara lite stolta :o)

Kan också berätta att vi fått en liten tjej i familjen också, så nu har min systerdotter fått en son och min systerson fått en dotter - är du med? :o) Ha det bra! Själv drar jag till Las Vegas på söndag, ska försöka hänga med på din blogg ändå!

Take care! Kram

2009-07-23 @ 11:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0